La salud de sus pies
en las mejores manos

Hospital Podològic Universitat de Barcelona

LHospital Podològic Universitat de Barcelona forma part dels centres assistencials gestionats per la Fundació Josep Finestres i està ubicat a la 3ª planta de l’edifici de Govern del Campus de Ciències de la Salut de Bellvitge, carrer Feixa Llarga s/n de l’Hospitalet.

En aquest hospital es dediquen exclusivament a tenir cura de la salut del peus. És per això, que els serveis dels que disposa son amplis. Existeixen dos grans serveis com son el de Podologia Clínica i el de Cirurgia Podològica, dels quals formen part unitats com ara les d’Exploració clínica, Biomecànica, Ortopodologia, Pediatria, Posturologia, Podologia física i, Cirurgia podològica, Quiropodia, Medicina Interna i Peu de risc, respectivament. També hi formen part dos centres assistencials externs amb col·laboració de l’Ajuntament de L’Hospitalet.

Els alumnes de grau de l’Ensenyament de Podologia de la UB realitzen les seves pràctiques clíniques en aquest centre, de la mateixa manera que també ho fan els alumnes de postgrau i màster.  Cal dir que l’assistència es dur a terme amb la supervisió de professors titulars, col·laboradors i associats de la Universitat de Barcelona.

El prestigi professional i acadèmic dels docents, el personal adscrit a l’Hospital Podològic, disposar d’uns espais habilitats i comptar amb l’últim equipament tant material com tecnològic actualitzat fan del nostre hospital un referent en el sector de la Podologia. Aquest fet comporta que sigui únic a nivell nacional i europeu en l’especialitat.

El nostre objectiu assistencial es basa amb la qualitat professional, el coneixement del nostre camp, la inquietud en la recerca i el tracte humà amb els pacients.

15 Setembre 2017
Exitosa assistència de públic a la jornada sobre l’innovador mètode

El passat dia 6 de setembre, va tenir lloc el Workshop sobre el Projecte Binding a la Sala d’actes de l’emblemàtic Palau de les Heures, situat a Campus Mundet.

La jornada es va iniciar a les 10 del matí amb la presentació del context institucional del Projecte Binding, a càrrec del Dr. Josep Batista, Degà de la Facultat de Psicologia de la Universitat de Barcelona. La Dra. Maria Palacin, Secretària Acadèmica, va continuar fent una intervenció en la que va destacar la bona feina de l’equip professional de Binding i la importància del component de la il·lusió per a l’impuls de projecte.

Binding és un mètode innovador desenvolupat a partir d’un projecte cientificotècnic de R+D de la Facultat de Psicologia de la Universitat de Barcelona, gestionat per la Fundació Josep Finestres.

L’objectiu del projecte Binding es desenvolupar eines per l’adquisició i millora de les habilitats lectores. Tot un equip multidisciplinar format per professionals de la psicologia i la logopèdia que juntament amb matemàtics i físics que analitzen les dades, treballen de forma conjunta, ajustant cada intervenció al nivell de cada infant, i aconseguint cada cop millors resultats. Binding és un projecte dinàmic que inverteix els seus recursos en desenvolupament de materials i en fer recerca.

03 Maig 2017
La importància de la cura dels peus quan es realitza esport

Un any més l’Hospital Podològic Universitat de Barcelona de la Fundació Josep Finestres, ha col·laborat en la Zurich Marató de Barcelona.

Un podòleg del servei de podologia integrada, un professor com a responsable de grup i 10 alumnes, conformen un equip de voluntaris que presten els seus serveis d’atenció podològica en l’anomenada zona de recuperació. En aquesta zona, es presta atenció conjuntament amb fisioterapeutes i quiromassatgistes.

28 Abril 2017
Exitosa participació del personal de la Fundació Josep Finestres

Els dies 24 i 26 d’abril, el personal de la Fundació Josep Finestres va participar en una formació utilitzant la tècnica dels mapes mentals.

L’acció formativa en format taller, va ser impartida per Olga Serra, directora de qualitat de la fundació i responsable de formació continuada.

El workshop amb una durada de tres hores, es va oferir en dues sessions diferents i es va dur a terme en l’aula de sessions de l’Hospital Odontològic Universitat de Barcelona.