Serveis integrals i
tractaments d'alta
complexitat

Hospital Odontològic Universitat de Barcelona

La Fundació Josep Finestres compta entre els seus centres amb l’Hospital Odontològic Universitat de Barcelona que es troba ubicat en el Campus de Bellvitge.

És un hospital monogràfic dedicat a la salut bucodental que ofereix una amplia cartera de serveis i on els alumnes de la Facultat d’Odontologia de la UB realitzen les seves pràctiques clíniques de grau, postgrau i màster sota la tutela i supervisió del reconegut professorat de la Universitat de Barcelona.

L’Hospital monogràfic, únic a Catalunya en el sector, amalgama el nucli de coneixement al comptar amb professorat de la Universitat de Barcelona de reconegut prestigi professional i acadèmic, professionals de la infermeria especialitzats, la més avançada tecnologia, una amplia oferta i varietat de serveis que fan del nostre centre un referent en el sector de l’Odontologia.

La professionalitat, el coneixement, el compromís amb la recerca, l’última tecnologia i el tracte humà exquisit és el nostre valor afegit.

06 Setembre 2017
Menció especial per l’excel·lent servei a l’Acadèmia i a la pràctica de l’odontologia

El passat 31 d’agost, el Dr. Josep Maria Ustrell vicidegà de l’Escola d’Odontologia de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la Universitat de Barcelona, director del Màster d’ortodòncia de la UB, i director facultatiu de l’Hospital Odontològic Universitat de Barcelona, va rebre una menció especial d’agraïment i reconeixement, per l’excel·lent servei a l’Acadèmia Pierre Fauchard i per la pràctica de l’odontologia.

L’Acadèmia Pierre Fauchard és una organització dental sense ànim de lucre, fundada per Elmer S. Best, dentista de Minessota l’any 1936. La missió de l'Acadèmia és reconèixer i fer créixer líders en la professió dental, les seves comunitats i a la societat.

21 Juliol 2017
18 anys d’una experiència enriquidora

Els passats 13 i 14 de juliol, l’Hospital Odontològic Universitat de Barcelona de la Fundació Josep Finestres va rebre la visita de 15 infants del programa d’acollida a nens saharauis promogut pels Ajuntaments de Gavà i del Prat.

La Fundació Josep Finestres col·labora des de l’any 1999 amb el citat programa prestant atenció en salut bucodental a l’Hospital Odontològic.

Els infants acompanyats per dues monitores responsables, varen ser atesos per un grup d’alumnes del Màster d ’Odontopediatria, alumnes de grau d’odontologia i pel Dr. Juan Ramón Boj, catedràtic d ‘Odontopediatria de la Universitat de Barcelona, director de Màster i Cap del servei d ‘Odontopediatria de l’Hospital Odontològic Universitat de Barcelona.

28 Abril 2017
Exitosa participació del personal de la Fundació Josep Finestres

Els dies 24 i 26 d’abril, el personal de la Fundació Josep Finestres va participar en una formació utilitzant la tècnica dels mapes mentals.

L’acció formativa en format taller, va ser impartida per Olga Serra, directora de qualitat de la fundació i responsable de formació continuada.

El workshop amb una durada de tres hores, es va oferir en dues sessions diferents i es va dur a terme en l’aula de sessions de l’Hospital Odontològic Universitat de Barcelona.

23 Gener 2017
Curs interactiu de grau i postgrau de la UFR d’Odontologia

El passat 21 de gener, es va celebrar el curs “Medicina Oral i Malaltia periodontal”, adreçat a alumnes d’Odontologia de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la Universitat de Barcelona.

El curs es va desenvolupar a l’aulari del Campus de Ciències de la Salut de Bellvitge i va ser organitzat pel Màster de Medicina, Cirurgia i Implantologia oral; Actualització diagnòstica i terapéutica en Medicina bucal i Odontologia en Pacients oncològics i immunocompromesos.

El curs patrocinat per l’empresa GlaxoSmithKline, GSK, i amb la col·laboració de l’Hospital Odontològic Universitat de Barcelona, va comptar amb una alta participació d’assistents.

04 Novembre 2016
Una fita històrica per a la infermeria odontològica

Els dies 27 i 28 d’octubre, es va celebrar el "I Congrés d’Infermeres Directives de Catalunya", en la Seu del Recinte Modernista de Sant Pau, un marc incomparable que va acollir més de 200 infermeres assistents de diferents hospitals de Catalunya.

La taula inaugural, va comptar amb la presència del Hble. Sr. Antoni Comín i Oliveres, Conseller de Salut de la Generalitat de Catalunya; el Sr. Albert Salazar, Director gerent de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau i de la Sra. Margarita Esteve Ortega, Presidenta de l’Associació d’Infermeres Directives de Catalunya, ACDI i Directora infermera de l’Hospital de Santa Creu i Sant Pau. La conferència inaugural va ser a càrrec de la Hble. Consellera de les Illes Balears, Patricia Gómez i Picard.

El Congrés, sota el lema “Lideratge i valors”, va ser organitzat per  ACDI, entitat que va néixer amb l’objectiu de crear fòrums de debat i un espai de referència  orientat a les infermeres dedicades a la gestió, direccions, supervisions, adjunts/es i a tots el professionals d’infermeria interessats en aquest àmbit.

06 Juny 2016
El director facultatiu de l'Hospital Odontològic Universitat de Barcelona, anomenat president de la secció espanyola de la prestigiosa entitat

El passat mes de maig, va tenir lloc a la localitat Burgo de Osma (Sòria),  la reunió anual de l’Acadèmia Pierre Fauchard, entitat fundada en l’any 1940, amb l’objecte d’afavorir la recerca i lluitar per l’ètica i l’ integritat professional en l’àmbit de l’odontologia. La prestigiosa Acadèmia té com a  missió reconèixer i fer créixer els líders en la professió dental, les seves comunitats i la societat.

En l’assemblea es va dur a terme el traspàs de la presidència fins al moment  a càrrec del Dr. Pere Riutord i de la secretaria, a càrrec del Dr. Francesc Güerri, anomenant com a nou president de la secció espanyola, al Dr. Josep M. Ustrell, director del Departament d’Odontoestomatologia de la Facultat d’Odontologia de la UB i director facultatiu de l’Hospital Odontològic Universitat de Barcelona. La Dra. Ana Hospital, membre d’Alumni UB, va ser anomenada com a nova secretària de l’entitat.