Hospital Odontològic UB

Imagen:

Treballar com suricates

Es preguntaran perquè parlar de suricates en un espai destinat al lideratge, però en l'ampli concepte de liderar també hi ha la capacitat d'inspirar a equips de persones i aconseguir que aquestes cooperin i col·laborin per assolir un objectiu comú.

Els líders també ploren

Molt s'ha parlat i publicat sobre lideratge, així com sobre la marcada diferència entre caps i líders. Durant anys, els qui han investigat sobre aquest apassionant tema, descriuen diverses competències, habilitats i estils.

Trobarem autèntics manuals que defineixen a la perfecció les qualitats d'un autèntic líder, i la veritat és que pot arribar a ser tan complex com lo de menjar 5 peces de fruita al dia, és a dir, o ens sobra fruita, o ens falta dia.

Català

Client, més enllà de la satisfacció

Les empreses que fonamenten la seua gestió global en models de qualitat coneixen a la perfecció la importància d’incorporar la veu dels seus clients en els diferents moments en què interaccionen amb l’organització.

A qualsevol baula de la cadena, en algun moment del diagrama de flux, hi pot haver un punt fosc, una cosa que generi una emoció negativa en el nostre client, que li produeixi insatisfacció o frustració i que el motivi a abandonar-nos. Conèixer-lo és clau, ja que ens permetrà corregir, millorar i innovar.

Català

Nuvolots i altres factors climàtics

Encara que desconec el camp de la meteorologia per parlar amb el rigor pertinent, van ser els factors climàtics els que em van inspirar per a aquest article per la seva estranya i metafòrica similitud amb la comunicació corporativa interna, és a dir, la que es dóna en les organitzacions.

Empowerment i Qualitat

Aquesta paraula anglesa molt utilitzada en l'argot empresarial es defineix com el procés pel qual una persona o grup social adquireix o rep els mitjans per enfortir el seu potencial i així impulsar canvis positius. És a dir, quan es dota o atribueix poder i suposa un desenvolupament de l'autoconfiança en les capacitats pròpies de l'individu i / o grup.

Passant el testimoni

Els líders excel·lents entre moltes altres actituds, han de poder identificar, captar, desenvolupar i mantenir el coneixement de l'organització.

El model de Qualitat referencial europeu EFQM, basat en els conceptes fonamentals de l'excel·lència, fa referència al desenvolupament i implicació de les persones. Les organitzacions excel·lents aconsegueixen l'èxit mitjançant el talent dels membres dels seus equips. L'experiència, la saviesa i les competències que les persones van adquirint al llarg de la seva trajectòria professional, són un valor intangible i molt preuat.

Lideratge i gestió creativa

El concepte creativitat està en ple apogeu. Podem descobrir al nostre voltant un ampli ventall de possibilitats per tal d’aprendre a desenvolupar la creativitat. Toparem amb diversos fòrums, cursos, variada bibliografia, webgrafia, fins i tot llibres que prometen fer-te creatiu en pocs dies. Encara que és cert que el terme no apareix al diccionari fins a la dècada dels 80, la creativitat ha acompanyat l'home des dels seus inicis. Si analitzem als nostres avantpassats, ens adonarem de com en van ser de creatius, i com la creativitat va influir en la mateixa evolució de l'home.

El lider com a eina

Ser capaç de captar les capacitats d'un equip requereix de certes habilitats amb les quals no totes les persones que condueixen grups humans compten. És per això que els individus tocats per aquesta virtut, acostumen a ser grans líders. Cal puntualitzar que un determinat rang jeràrquic, no és sinònim de ser líder.

Lideratge en Qualitat

Existeix un estil de lideratge idoni per implantar un sistema de gestió de qualitat?

En línies absolutament generals seria un líder que integri de forma equilibrada les competències i habilitats professionals i personals per dirigir equips de persones. Un professional que sigui capaç de seduir i arrossegar camí de l’excel·lència a tot un equip humà tant variat com complexe. Voler ser excel·lent no és una utopia, és un fet diferenciador.

Practiqui l'endomàrqueting

La lluita per la consecució dels objectius, els diversos projectes, les diferents tasques que ocupen el dia a dia, conformen una espiral que gira a molta velocitat mentre el temps passa.

Els que tenim equips de persones al nostre càrrec, ens en adonem que la comunicació interna és cabdal per assolir qualsevol fita. Curiosament, a la comunicació, igual que a la Qualitat o a la formació continuada, se li atorga en algunes empreses un paper secundari  i son aspectes abordats quan la resta de temes estan baix control.

Pàgines

Subscribe to RSS - Hospital Odontològic UB