La Infermeria de l’Hospital Odontològic Universitat de Barcelona participa en el "I Congrés d’Infermeres Directives de Catalunya"

04/11/2016
Una fita històrica per a la infermeria odontològica

Els dies 27 i 28 d’octubre, es va celebrar el "I Congrés d’Infermeres Directives de Catalunya", en la Seu del Recinte Modernista de Sant Pau, un marc incomparable que va acollir més de 200 infermeres assistents de diferents hospitals de Catalunya.

La taula inaugural, va comptar amb la presència del Hble. Sr. Antoni Comín i Oliveres, Conseller de Salut de la Generalitat de Catalunya; el Sr. Albert Salazar, Director gerent de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau i de la Sra. Margarita Esteve Ortega, Presidenta de l’Associació d’Infermeres Directives de Catalunya, ACDI i Directora infermera de l’Hospital de Santa Creu i Sant Pau. La conferència inaugural va ser a càrrec de la Hble. Consellera de les Illes Balears, Patricia Gómez i Picard.

El Congrés, sota el lema “Lideratge i valors”, va ser organitzat per  ACDI, entitat que va néixer amb l’objectiu de crear fòrums de debat i un espai de referència  orientat a les infermeres dedicades a la gestió, direccions, supervisions, adjunts/es i a tots el professionals d’infermeria interessats en aquest àmbit.

Per primer cop, la infermeria de l’Hospital Odontològic Universitat de Barcelona de la Fundació Josep Finestres, presenta un treball compartint fòrum amb la resta d’hospitals del sector salut.

La Sra. Olga Serra, Directora de Qualitat i Comunicació de la Fundació Josep Finestres i la Sra. Roser Bisbal, Cap d’infermeria, varen presentar a l’àrea temàtica “lideratge i valors”,  el cartell científic: “Canvi de Model Organitzatiu i Gestió infermera a l’Hospital Odontològic Universitat de Barcelona”. Acompanyant el pòster, es va desenvolupar un treball complert presentat a Comité Científic de ACDI.

Més de 60 comunicacions orals i 20 pòsters, varen ser presentats en el Congrés, essent el de l’Hospital Odontològic un dels tres que varen optar a premi.

La Sra. Olga Serra var defensar el treball el dia 28 rebent felicitacions per part dels assistents a l’exposició i de la moderadora, Sra. Mar Sevillano, supervisora de Neomologia de l’Hospital Vall d’Hebrón i membre de la Junta Directiva d’ACDI.

Dels tres cartells científics que optàven a premi, va ser el treball “Seguretat del pacient: Gestió mitjançant walkrounds”, de l’Institut Català d’Oncologia de Barcelona, qui va guanyar el premi al millor pòster.

L'esdeveniment va ser acreditat pel Consell Català de Formació Continuada de les Professions Sanitàries, com un Congrés reconegut d'interès sanitari pel Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya.