Es celebra el curs de Medicina Oral i Malaltia Periodontal amb una alta participació

23/01/2017
Curs interactiu de grau i postgrau de la UFR d’Odontologia

El passat 21 de gener, es va celebrar el curs “Medicina Oral i Malaltia periodontal”, adreçat a alumnes d’Odontologia de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la Universitat de Barcelona.

El curs es va desenvolupar a l’aulari del Campus de Ciències de la Salut de Bellvitge i va ser organitzat pel Màster de Medicina, Cirurgia i Implantologia oral; Actualització diagnòstica i terapéutica en Medicina bucal i Odontologia en Pacients oncològics i immunocompromesos.

El curs patrocinat per l’empresa GlaxoSmithKline, GSK, i amb la col·laboració de l’Hospital Odontològic Universitat de Barcelona, va comptar amb una alta participació d’assistents.

El programa es va iniciar a les 9 h del matí amb la introducció del Dr. José López López, professor titular i director del Màster de Medicina, Cirurgia i Implantologia de la UB, que va donar pas a la conferencia inaugural “Diabetes Mellitus i Salut bucodental”, a càrrec del Dr. Carlos Mendieta Fiter, professor titular de Periodòncia de la UB.

La jornada va continuar amb les intervencions del Dr. Rafael Segura Saint-Gerons, metge estomatòleg d’Assistència Primària del Servei Andalús de Salut; el Dr. Ángel Martínez – Sahuquillo Márquez, professor titular de Medicina Oral de la Universitat de Sevilla i amb la Dra. Isabel Gallardo Castillo, professora associada de Medicina Oral de la Universitat de Sevilla. Els ponents, varen interactuar amb els assistents aconseguint una dinàmica participació.

Després d’un breu descans, els alumnes de grau i de postgrau de la Unitat de Formació i Recerca d’Odontologia, varem presentar interessants treballs, molt ben documentats, que evidenciaven l’alt nivell dels alumnes.

Els treballs varen ser valorats per un tribunal format per la Dra. Silvia Sánchez professora titular de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut, el Dr. Eduardo Chimenos, professor titular de la Unitat de Formació i Recerca d’Odontologia i els esmentats anteriorment Dr. Carles Mendieta; Dr. Rafael Segura; Dr. Ángel Martínez, Dra. Isabel Gallardo i la Sra. Olga Serra, directora de Qualitat de la Fundació Josep Finestres en representació de l’Hospital Odontològic Universitat de Barcelona.

El públic assistent, va poder participar activament en la valoració dels treballs, com a fet innovador la valoració per part dels assistents es va dur a terme des d’una aplicació informàtica del telèfon mòbil, mètode liderat per una alumna d’odontologia.

GlaxoSmithkline, copatrocinava els premis, que consistien en l'entrega de 200 euros al millor treball de grau i 200 euros al millor treball de postgrau.

L’Hospital Odontològic Universitat de Barcelona, va col·laborar amb la inscripció a un Congrés Nacional al millor treball de grau i al millor treball de Postgrau.

La jornada va continuar amb l’entrega de diplomes a premiats i a participants.

Els premiats varen ser:

Enric Asensi Anta, alumne de grau, pel treball presentat "Gingivitits descamativa. A propósito de un caso".

Aina Torrejon, alumna de grau, pel treball presentat:"Granuloma Piógeno. Caso clínico".

Magdalena Canaro Borría, alumna de postgrau, pel treball presentat:"Liquen plano oral en un paciente con síndrome de Good. A propósito de un caso clínico".

Maria Farnés Montpeyó, alumna de postgrau, pel treball presentat: "Queratoquiste odontogénico ortoqueratinizado V.S.Tumor odontogénico queratoquístico, hallazgo quirúrgico, a propósito de un caso clínico".

Per finalitzar la jornada, el Dr. Enric Jané, professor titular de Medicina Bucal de la UFR d'odontologia va donar la paraula a la Dr. Silvia Sánchez per concloure el curs.