Compromís amb l'assistència,
la docència
i la recerca

15 Maig 2018

Donat que cada dia tenen més importància, en la medicina en general i en l’odontologia i la podologia en particular, els aspectes mèdics i legals que envolten aquesta pràctica i tenint en compte l'inici del nou reglament europeu de protecció de dades, que entra en vigor el dia 25 de maig de 2018,

25 Abril 2018
Es celebren a Barcelona les XXIV Jornades Científiques de Podologia sota el lema: "Podologia + Formació = Salut"

Cada any, el Col·legi de Podòlegs de Catalunya celebra les Jornades Científiques de Podologia.

05 Març 2018
El consum de dietes amb sucre és un factor directe per la càries, tot i que no determinant

El Dr. Josep Maria Ustrell, Vicedegà d’Odontologia i Cap del Servei d’Ortodòncia de l’Hospital Odontològic Universitat de Barcelona, ens respon a aquest freqüent dubte.

14 Febrer 2018
La UB ocupa el primer lloc de l'Estat, el 34è d'Europa i el 138è del món

El passat dia 26 de gener de 2018, la Universitat de Barcelona va publicar una notícia a la seva pàgina web on exposaven que, segons el Ranking Web of Universities (Webometrics), la Universitat de Barcelona ha sigut la universitat millor posicionada de l'Estat Espanyol.

12 Febrer 2018
Es valora la possibilitat d'un nou acord internacional entre la Universitat de Barcelona i la Universitat de Manchester

El passat dia 26 de gener de 2018 l’Hospital Odontològic Universitat de Barcelona va comptar amb la presència del Dr.

06 Febrer 2018
Així ho demostra un estudi dut a terme en 90 pacients amb diabetis de tipus 2

Un estudi clínic dut a terme per investigadors de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut (Campus Bellvitge) mostra que el control de la diabetis de tipus 2 millora sensiblement quan el pacient dedica una cura especial als problemes dentals i bucals.

01 Febrer 2018
El grafiti social, una eina per entendre i resoldre conflictes
El passat dia 23 de gener de 2018, la Unitat de Mediació Unitat de Barcelona va celebrar el Dia Europeu de la Mediació mitjançant la realització d'un taller de Grafitti social, on s'utilitzava l'art com a forma d'entendre i resoldre conflictes.

02 Novembre 2017
Inscriu-te al proper seminari de Ciències Forenses: Disciplines Emergents

El proper dia 24 de novembre de 2017 tindrà lloc el seminari: “Introducció a les Ciències Forenses: Disciplines Emergents” dirigit a estudiants i professionals sanitaris i no sanitaris que es puguin veure involucrats en casos forenses, amb l’objectiu de tractar mètodes i tècniques actuals d’utili

15 Setembre 2017
Exitosa assistència de públic a la jornada sobre l’innovador mètode

El passat dia 6 de setembre, va tenir lloc el Workshop sobre el Projecte Binding a la Sala d’actes de l’emblemàtic Palau de les Heures, situat a Campus Mundet.

La jornada es va iniciar a les 10 del matí amb la presentació del context institucional del Projecte Binding, a càrrec del Dr. Josep Batista, Degà de la Facultat de Psicologia de la Universitat de Barcelona. La Dra. Maria Palacin, Secretària Acadèmica, va continuar fent una intervenció en la que va destacar la bona feina de l’equip professional de Binding i la importància del component de la il·lusió per a l’impuls de projecte.

Binding és un mètode innovador desenvolupat a partir d’un projecte cientificotècnic de R+D de la Facultat de Psicologia de la Universitat de Barcelona, gestionat per la Fundació Josep Finestres.

L’objectiu del projecte Binding es desenvolupar eines per l’adquisició i millora de les habilitats lectores. Tot un equip multidisciplinar format per professionals de la psicologia i la logopèdia que juntament amb matemàtics i físics que analitzen les dades, treballen de forma conjunta, ajustant cada intervenció al nivell de cada infant, i aconseguint cada cop millors resultats. Binding és un projecte dinàmic que inverteix els seus recursos en desenvolupament de materials i en fer recerca.

21 Juliol 2017
18 anys d’una experiència enriquidora

Els passats 13 i 14 de juliol, l’Hospital Odontològic Universitat de Barcelona de la Fundació Josep Finestres va rebre la visita de 15 infants del programa d’acollida a nens saharauis promogut pels Ajuntaments de Gavà i del Prat.

La Fundació Josep Finestres col·labora des de l’any 1999 amb el citat programa prestant atenció en salut bucodental a l’Hospital Odontològic.

Els infants acompanyats per dues monitores responsables, varen ser atesos per un grup d’alumnes del Màster d ’Odontopediatria, alumnes de grau d’odontologia i pel Dr. Juan Ramón Boj, catedràtic d ‘Odontopediatria de la Universitat de Barcelona, director de Màster i Cap del servei d ‘Odontopediatria de l’Hospital Odontològic Universitat de Barcelona.

Pàgines