Compromís amb l'assistència,
i la recerca

28 Abril 2017
Exitosa participació del personal de la Fundació Josep Finestres

Els dies 24 i 26 d’abril, el personal de la Fundació Josep Finestres va participar en una formació utilitzant la tècnica dels mapes mentals.

L’acció formativa en format taller, va ser impartida per Olga Serra, directora de qualitat de la fundació i responsable de formació continuada.

El workshop amb una durada de tres hores, es va oferir en dues sessions diferents i es va dur a terme en l’aula de sessions de l’Hospital Odontològic Universitat de Barcelona.

26 Octubre 2016
Presentacions efectives i impactants

El passat dissabte 15 d'octubre, va tenir lloc un Workshop sobre comunicació a la seu de la Fundació Josep Finestres. El taller adreçat al personal de la fundació i sota el títol: "Comunicar. Comunicació i Imatge corporativa. Presentacions efectives", va abordar diferents conceptes de comunicació i imatge, així com tècniques orientades a millorar la comunicació tant individual com de grup i poder realitzar presentacions efectives i impactants.

El workshop, amb una durada de 5 hores, es va dur a terme a l'aula de sessions de l'Hospital Odontològic Universitat de Barcelona. El programa contemplava una part teòrica i una amplia part pràctica.

04 Juliol 2016
El personal de la Fundació participa d’un taller interactiu de gestió de l’estrès

El passat dissabte 2 de juliol es va duu a terme un taller de 5 hores de durada orientat a entendre que és l’estrès, com ens afecta i com evitar el mateix.

La Fundació Josep Finestres, a través de l’associació 360, va organitzar un workshop totalment interactiu sobre la neurociència de l’estrès, abordant estratègies i mètodes per reconèixer el mateix i per saber treure-hi partit.

El ponent, Oriol Fernández, explicava als assistents que tot és dins nostre i que es tracta de processos químics que podem identificar i mantenir a ratlla.

14 Juliol 2015

L’Hospital Odontològic Universitat de Barcelona de la Fundació Josep Finestres, ha col·laborat un any més oferint atenció odontològica a un grup de 23 nens sahrauís que venen per a fer les vacances d’estiu amb famílies d’ acollida. Els nens formen part d’un programa d’acollida promogut per l’Ajuntament de Gavà i l’Ajuntament del Prat.

En aquest període de vacances els nens gaudeixen de diverses activitats d’oci i reben atenció sanitària on se’ls realitza revisions mèdiques i on es té una especial cura de la seva salut bucodental.

05 Maig 2015

L’Hospital Odontològic Universitat de Barcelona, únic centre hospitalari de Catalunya centrat en salut bucodental, prestarà els seus serveis a nou centres penitenciaris del país: el Centre Penitenciari de Dones de Barcelona, el Centre Penitenciari de Joves, Quatre Camins, Brians I, Brians II, Ponent, Puig de les Basses, Tarragona i Lledoners. El passat 1 d’abril es va fer pública la resolució del concurs del Departament de Justícia al qual es va presentar la Fundació Josep Finestres de la UB per oferir serveis d’odontologia a la població dels centres penitenciaris de Catalunya.

Aquesta col·laboració de l’Hospital Odontològic es va iniciar ja el desembre del 2013,  quan se li van adjudicar cinc centres penitenciaris. L’any 2014, el centre va tornar a ser novament l’adjudicatari de sis centres penitenciaris. Durant tot aquest període, els professionals de l’hospital s’han traslladat als diferents centres per prestar aquests serveis.

12 Març 2015
Personalitats del sector de l’Odontologia a l’HOUB

El passat divendres 27 de febrer l’Hospital Odontològic Universitat de Barcelona, va rebre la visita del Dr. James Hupp i el Dr. R. Dean White.

El Dr. James Hupp  és cirurgià oral i maxil·lofacial i  degà de la facultat d'Odontologia de East Carolina. Director del Journal of Oral and Maxillofacial Surgery, la revista amb més impacte de l'especialitat, és l’autor del llibre de text més utilitzat al món sobre cirurgia oral i maxil·lofacial “Cirugía Oral y Maxilofacial Contemporánea”, publicat a Elsevier.

11 Febrer 2015
Implantat el nou HIS hospitalari

El Dr. Armand Arilla Almunia, en qualitat de director general de la Fundació Josep Finestres Universitat de Barcelona i el Sr. Santiago Solà Brutau en representació de l'empresa Infomed Serveis Informàtics signen un contracte per la implementació de la seva aplicació informàtica en els hospitals de la Fundació.

05 Febrer 2015
Un pas més per oferir una millora qualitativa

L’Hospital Odontològic Universitat de Barcelona ha instal·lat en els boxes dels seus gabinets el software Sonda Florida de l’empresa Ueda.

El sistema interactua amb so i imatge amb el professional i permet el registre de les mesures. Aquesta prestació permet comparar tota l’evolució del procés periodontal del pacient, un aspecte fonamental per valorar exactament on serà necessari duu a terme el tractament.

La qualitat visual dels seus periodontogrames facilita el treball dels professionals.

24 Octubre 2014
La prevenció és el millor tractament del càncer oral

Coincidint amb la IX jornada de Cap i Coll i la II Jornada d’Odontologia Oncològica que se celebrarà el dia 31 d’octubre, es durà a terme una campanya de diagnòstic precoç de càncer oral, el cinquè càncer més freqüent a Catalunya en homes.

La campanya la organitza el Màster d’Odontologia en Pacients Oncològics i immunocompromesos de la Facultat d’Odontologia de la Universitat de Barcelona, amb la col·laboració de l’Hospital Odontològic Universitat de Barcelona i la Unitat Funcional de Cap i Coll de l’Hospital Universitari de Bellvitge.

22 Octubre 2014
Els primers directors facultatius dels hospitals de la Fundació

El passat 21 d’octubre se celebrà l’acte de jubilació de la Dra. Virginia Novel Martí i del Dr. Joan Salsench Cabré.

El Dr. Josep Antoni Plana,  vicerector del Grup UB, TIC i Serveis Comuns, en nom del rector, va oferir un discurs dedicant paraules de reconeixement i agraïment per la dedicació i trajectòria a tan il·lustres professionals.

Pàgines